HAVEPLANER, HAVEPLANER, HAVEPLANER...


En meget gammel og smuk landhave på Fyn skal vitaliseres med nye stauder, buske og flere markante formelementer ifa. hække.





Der er stærk trafik på tegnestuen. Aldrig har jeg haft så travlt med nye haveplaner, lige fra en stor landhave på Fyn, en større husmandshave på Sjælland til orangeri og terrasse på Hospice Djursland. Der er også stærk trafik på min blog kan jeg se, og jeg når slet ikke at svare alle de nye faste læsere, som nu har rundet de halvtreds. Men tak til alle for interessen!



Ind i mellem alle haveplanerne, eksperimenterer jeg i mine egne Ellipsehaver. Senest for 14 dage siden, hvor jeg skar de store græs- og studebede ned med en gammel rotorplæneklipper, indstillet på det højeste skær. It looks like s...!! men allerede nu kan jeg se at det pulveriserede hø fra staudebedet laver et fantastisk dækmateriale og hindrer ukrudtet i at spirre alt for meget. Og de grønne spirer af valmuer og allium er allerede på vej op igennem.
Jeg haster hurtigt videre.............!

2 kommentarer:

  1. Ja man må jo indordne sig lidt praktisk, når haven så stor som din.

    Jeg har selv lige klippet bispehuer ned med en batteri-hæksaks. Dejligt tempo.

    Travlt med haveplaner, så skulle man jo tro på at der er opgangstider i vente. Dejligt.

    SvarSlet
  2. ja der er nu ikke noget som maskineret havehjælp!

    god tirsdag
    Kjeld

    SvarSlet