Den hvide have


 Lige for en kort stund siden modtog jeg et nyhedsbrev fra Kirsten Bengtson Thyboesminde stauder www.thyboesminde.dk

Hun beretter om hendes vilde, hvide have og giver nogle meget fine eksempler på hvilke planter der gror der, og hvorledes hun plejer dem. Jeg tror hun rammer noget særligt da det både er vildt og hvidt. - Det har Hr. Dalby spottet for længst, og mange venter sikkert utålmodige på Claus´ nye bog om emnet!?
Kirsten kommer også her til The Garden Party med et udvalg af nogle specielle og særlige planter, som man ikke ser så ofte. Og vil man have fat i nogle af hendes skøre og skønne planter, som måske ikke er med her på denne dag, så kan de bestilles på hendes liste til levering d. 17 juni.


Min hvide have er nok en del mere friseret end Kirstens vilde!
Den hvide iris fik jeg af en nabo for mange år siden. Den dufter af viol

Lupinduften er noget helt særligt i skumringen.
Grå bynke, bl.a. og grøn liguster, på begge sider af gamle, grå cementfliser.
"Den sorte iris" er svær at få til at trives i min have og næsten umulig at fotografere. Men den er magisk og var, et par år, det helt spektakulære i min "Sorte have".

5 kommentarer:

  1. Jeg glæder mig til at se din have den 17 juni.
    Kh Margrethe.

    SvarSlet
  2. Ja jeg kommer også glæder mig som et barn til jul. Alle mine yndlings planter/ mennesker samlet på et sted. Det bliver en fed dag.

    Hilsen Helle

    SvarSlet
  3. I skal alle være velkomne.
    Ind imellem kan jeg godt blive lidt svedt, ved tanken om hvor mange der kunne finde på at komme d. 17 juni?

    bedste hilsener
    Kjeld

    SvarSlet
  4. Hej Kjeld.
    Jeg kan godt forstå du bliver helt svedt ved tanken. Jeg tror der kommer rigtig mange, og jeg håber også selv, at jeg kan komme med. Du og din have er en stor inspiration. Jeg kan rigtig godt li' din havesmag.
    Mvh. Malene, Lad romantikken blomstre.

    SvarSlet
  5. Kære alle
    Tak for de pæne ord. Jeg håber at kunne leve op til dem!

    hav en god dag

    Kjeld

    SvarSlet