THE GRATEFUL DEAD

Om ikke så længe går det løs med buskrydder og hæksakse, river, hakke og trillebør. Der skal ryddes op. - Inden da er det interessant at se hvorledes mange af skelletterne i staude- og græshaven fra sidste år, stadigvæk står oprejste og selv i død tilstand viser sig fra en smuk side. Det er nok bare `nogle andre briller man skal tage på´.
 Jeg er taknemmelig over at vinteren snart er forbi og haven snart vækkes til live igen.
 Eupatorium mac.
 Monarda
 Phlomis russeliana
 Miscanthus s. `Kleiner Silberspinne´

 Echinops ritro
 Verbascum chaixii
 Heliantemum
 Persicaria
 Veronicastrum



 Phlox
Sedum

5 kommentarer:

  1. Hej Kjeld. Hvis ikke vi ser forfaldet og "døden" så glemmer vi hurtigt at sætte pris på livet og sommeren. For sådan er det vel ? Vores liv er som en velplejet have. Planlægning, såning, vækst, modning og elegant forfald, eller det håber jeg vel det bliver. Måske lidt for filosofisk på sådan en aften i februar, ikke desto mindre er haven en evig påmindelse om livets cyklus, lev med dagen og sommeren, ikke kun i mindet herom.
    God aften
    Henrik

    SvarSlet
  2. Holder nu meget af skeletterne...og jeg forbavses gang på gang af den standhaftighed disse rester af liv kan udvise! Selv diverse storme har ikke formået at få dem ned med nakken. Men...paletten er og bliver lidt monoton, så jeg glæder mig også til at der igen kommer gang i farveklatterne - dit indlæg om roserne provokerer i hvert fald trangen til liv og frodighed frem igen!
    Med ønske om godt havearbejde - husk at skåne ryggen (vi har jo en lang sæson foran os inden vi ser på skeletter igen) / Henrik Havehjerne

    SvarSlet
  3. Skeletterne er vidunderligt smukke, og jeg nyder dem om vinteren. I andres haver. For jeg har mange forårsløg, og kan ikke så nemt trampe rundt med saksen uden at ødelægge noget om foråret. Enkelte får dog lov at stå i kanterne, hvor jeg kan klippe fra stierne.

    SvarSlet
  4. Tak for kommentarer og med mange forårshilsener, når den tid kommer.

    god dag
    Kjeld

    SvarSlet