ALLIUM AFLATUNENSE







4 kommentarer:

  1. Hej Kjeld
    Smukt, smukt med alle disse allium! Jeg lagde jo 400 af samme slags langs den brede græsgang i efteråret, og nu blomstrer de bare noget så smukt, men det var jo også din idé, for jeg husker tydeligt at du sagde " - og så lægger du lige 500 allium langs græsgangen". På det tidspunkt i mit haveliv var 500 stk. et uoverskueligt antal, og nu kan jeg ikke få nok:) Kugler giver en fantastisk ro til et bed, synes jeg.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja jeg fremhæver meget ofte dig og Thorben som `det gode eksempel´på hvad det hele kan blive til hvis man lytter lidt og ellers tager skeen i den anden hånd og følger sine ambitioner, sådan som I har gjort det (ganske enkelt imponerende ...og hvad angår mængden af allium: hvis man lader frøstandende stå og blive stråfarvede og frøene modne til de er sorte og falder af af sig selv, - så går der ikke meget mere end et par år eller tre, før man har ti gange så mange alliumkugler i bedene. Specielt i græsbede og sensommerblomstrende staudebede er de eminente til at så sig selv.

      Slet
  2. Dette er vildt vildt smukt. Og hvor mon det er?

    SvarSlet
  3. Sommerland Sjælland i Odsherred, såmænd! :-)

    SvarSlet